Valg af telefonabonnement for ældre

Mange telefonabonnementer er i dag skræddersyet til folk med et højt forbrug. Der er ofte både fri tale, SMS og data. Sælgerne i forretninger er skolet til at sælge abonnementer. Er man ældre kan man ofte blive lokket til at købe et telefonabonnement, hvor forbruget reelt set er større, end man har behov for. Hvad skal man tænke over, når man er ældre og skal have et telefonabonnement? Det kan du få at vide her.

Hvad er mit forbrug?

Udgangspunktet for at finde et godt telefonabonnement er at kende dit forbrug. Hvis det er første gang, du skal have et telefonabonnement, kan det være svært at vide, hvad man skal vælge. Da man ikke har et indkodet behov for at bruge en mobil som mange unge har, vil man dog oftest kunne klare sig med et ganske lille forbrug. De fleste ældre bruger kun mobilen til at sende SMS’er og ringe. Dette er dog som regel i et lille omfang. Hvis du ikke ønsker at betale for noget, som du ikke bruger, kan du altid starte ud med et taletidskort. Dette er forbrugsbaseret. Finder du ud af, at dit forbrug bliver større og større, kan du altid skifte over til et fast telefonabonnement.

Hvilken telefon skal du have?

Det er ikke helt irrelevant at tænke over, hvilken telefon du skal have, når du skal vælge dit telefonabonnement. Skal du have en smartphone, vil du uden tvivl komme til at bruge data. Det vil du ikke, hvis du kun anskaffer dig en telefon, som kun kan ringe og skrive. Man kan både vælge abonnementer med meget data og lidt data. Efter et par måneder vil du kende dit forbrug nærmere, og så kan du bede om en opgradering eller nedgradering af dit forbrug. Det kan også være, at du starter ud med et taletidskort. Så skal du tage stilling til, om du skal have et taletidskort med eller uden data.

Hvad hvis jeg vil skifte telefonabonnement?

Finder du et billigere og bedre abonnement, eller skal du opgradere eller nedgradere, er det heldigvis ikke så besværligt at skifte telefonabonnement. Det første du skal gøre, er at finde ud af, om du har noget binding eller en opsigelsesperiode. Det giver ingen mening at betale for flere telefonabonnementer på en gang. Når du har fundet dit nye abonnement, skal du blot bestille det hos din nye udbyder. Så vil de sørge for nummerflytning. Du vil modtage information om processen. Du vil som regel få tilsendt dit nye SIM-kort med posten. Det skal du selv sætte i og aktivere. Det er slet ikke så svært at skifte telefonabonnement som mange ønsker. Falder du for et nyt og billigt abonnement, bør du altså ikke fravælge det, fordi du finder processen besværlig. Du kan altid sammenligne telefonabonnementer på iboom.dk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *